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#22 | |
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Rang 3 - John Surtees
F4MK / B4 ULTIMA
Date d'inscription: octobre 2008
Localisation: Au Festival
Messages: 2 399
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Citation:
tu peux me la refaire |
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#23 |
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Guest
Messages: n/a
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sorry - je ne sais pas comment dire en francais...alors en anglais
![]() 1. In 2010, at the press launch, testers complained of slow turn-in and MV techniciens raised the rear ride height by 3-5mm to improve. Going from a 190/55 to 200/60 has the same net effect 2. since forever, the F4 has one of the most powerful 1000cc stock engines 3. since forever, the F4 has been one of the heaviest sports bikes 4. a 200 rear tire increases the contact patch when leaned over helping grip mid-corner and on the exit...2 points that could suffer slightly due to points 2 and 3. 5. In 2013, the F4 rear tire went to 200/55 5. In 2014, when MV rejoined WSB, their bike had 200/60 rear tire 6. all the club and national racers I have spoken with use the 200/60 rear tire when racing. If the F4 is not suited for a 200 rear tire - why do all racers use it and why did MV go to a 200 rear in 2013? |
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#24 |
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Rang 3 - John Surtees
F4MK / B4 ULTIMA
Date d'inscription: octobre 2008
Localisation: Au Festival
Messages: 2 399
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ok j'ai bien compris maintenant
je n'ai jamais testé de 200 j'ai essayé le 180 pour la maniabilité mais il manquait de stabilité dans les courbes à haute vitesse et à la remise des gaz j'ai essayé le 190 et franchement je ne l'ai jamais pris en défaut les glisse sont vraiment progressive je pense être encore loin de son potentiel je pense que cette taille est le meilleur compromis pour ma f4 de 2004 qui doit faire entre 170kg et 175kg tout plein fait et 160cv à la roue c'est sur si j'avais un moteur qui sortait 20cv de plus je me poserai des questions ... apres je ne fais pas de competition, je cherche juste le bon compromis pour ma becane et mon pilotage |
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| Tags |
| pneus, slicks |
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