MV Agusta Forum France  
MV Agusta 80 ans

Précédent   MV Agusta Forum France > MV Agusta > Accessoires et équipements

 
 
Outils de la discussion Modes d'affichage
Vieux 27/02/2015, 08h54   #10
mgivogue
Guest
 
 
Messages: n/a

Par défaut

sorry - je ne sais pas comment dire en francais...alors en anglais

1. In 2010, at the press launch, testers complained of slow turn-in and MV techniciens raised the rear ride height by 3-5mm to improve. Going from a 190/55 to 200/60 has the same net effect
2. since forever, the F4 has one of the most powerful 1000cc stock engines
3. since forever, the F4 has been one of the heaviest sports bikes
4. a 200 rear tire increases the contact patch when leaned over helping grip mid-corner and on the exit...2 points that could suffer slightly due to points 2 and 3.
5. In 2013, the F4 rear tire went to 200/55
5. In 2014, when MV rejoined WSB, their bike had 200/60 rear tire
6. all the club and national racers I have spoken with use the 200/60 rear tire when racing.

If the F4 is not suited for a 200 rear tire - why do all racers use it and why did MV go to a 200 rear in 2013?
  Réponse avec citation
 

Tags
pneus, slicks


Règles de messages
Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
Vous ne pouvez pas modifier vos messages

Les balises BB sont activées : oui
Les smileys sont activés : oui
La balise [IMG] est activée : oui
Le code HTML peut être employé : non
Navigation rapide


Fuseau horaire GMT +2. Il est actuellement 00h53.


MV Agusta est une marque déposée par MV Agusta SPA. MV Agusta Forum France est le forum du club de France, association loi 1901 affiliée à MV Agusta SPA.

Édité par : vBulletin® version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Tous droits réservés.
Version française #16 par l'association vBulletin francophone
Template by Rishabh